Победа и шампионска титла

Трета победа за Бенчев
януари 11, 2013
Сезон 2012 завърши
януари 18, 2013

В студения уикенд на 17-18 Ноември 2012 на пътен възел „Орфей” в Хасково се проведе отложеното от 1-2 Септември състезание на затворен маршрут. По този начин Хасково се яви последен седми кръг от шампионата на затворен маршрут, където трявбаше да се реши съдбата на  доста титли. Една от тях бе в клас Х4, където временния водач в шампионата Калин Бенчев (Субару Импреза) имаше преднина от 8 точки пред Петър Петров (Ланча Делта). Петър не дойде на състезанието, но друг конкурент, с макар и теоретични шансове за титлата – Атанас Божилов (Тойота Селика) застана на старта. Това принуди Калин да „върне газта” и да кара тактически по време на целия уикенд.

В първата тренировка, брандираното с Хаволайн Субару имаше проблеми с прекъсване на двигателя, което принуди Бенчев да направи няколко обиколки и да се прибере в бокса за установяване и отстраняване на повредата. Времето което успя да запише – 1:49,98 бе второ в клас Х4, на 5.87 сек зад Стефан Георгиев (Форд Ескорт). По време на  паузата между тренировките, проблема  с прекъсването бе отстранен и Калин застана на старта на втората тренировка. В нея той успя да подобри времето си с почти седем секунди на обиколка – 1:43,05, време което го нареди на трета позиция измежду всички пилоти каращи в серия „Макси” и първи в Х4. Както сподели след приключването на тренировката Бенчев: „По време на втората тренировка, нямах проблеми с прекъсването на колата. Времето което дадох бе без да изцеждам максимума от колата, дори не включих анти-лаг системата. До края на тренировката останах в бързия бокс да следя какви времена ще дадат преките ми конкуренти в клас Х4.”

На самото състезание, след отличен старт, Калин Бенчев успя в първия завой да влезе на втора позиция.  На обратния завой  на спускането в посока Кърджали, Росен Даскалов (БМВ М5, Е-Макс) не успя да спре  и се вряза в лявата врата на Бенчев. За щастие и на двамата, щетите по колите не бяха големи и им позволиха да продължат в състезанието. След състезанието Даскалов отиде спортсменски при Бенчев и се извини за инцидента, който по думите му е станал, тъй като в този момент БМВ-то е останало без спирачки. Макар и загубил 2 места в групата, Бенчев бе все още начело на колите от Х4. Двама от преките конкуренти на Калин отпаднаха от състезанието – Ивайло Петков (Мицубиши Лансър Ево 6) – още на старта проблеми в двигателя; Ивайло Христов (ВАЗ 2105) – в петата обиколка – проблеми със скоростната кутия. Това доведе нещата до пряк двубой между Калин Бенчев и Атанас Божилов. С тактическо каране, без да взима максимума от колата и зорко следене на дистанцията между него и съперника му, Калин успя да финишира като победител, за четвърти път този сезон. Тази победа му донесе и първата титла в кариерата на пистов състезател. След състезанието, спонсорирания от Хаволайн пилот заяви: „След какви ли не премеждия и проблеми през този дебютен за нас сезон – проблеми с електрическата инсталация, колата горя, претърпях сериозна катастрофа – целта ни – шампионската титла – в крайна сметка бе изпълнена. Това е огромно удовлетворение за мен и за целия тим.“

Към радостта от победата в Х4 се добави и първото място  в отборното класиране, което механиците от STI.bg поляха обилно с шампанско от най-високото място на почетната стълбичка.

Проблеми за Дунев, примирява се с вице-шампионската титла

На 17-18 Ноември 2012, на пътен възел „Орфей” в Хасково, по време на последния кръг от шампионата на затворен маршрут за 2012г, трябваше да се реши съдбата на шампионските титли в група „Макси” и клас „Е-макс”. След проблемите в предишния кръг Румен Дунев (Мицубиши Лансър Ево 9) за първи път през сезона бе в ролята на догонващ в точките – основния му конкурент през сезона – Илия Царски (Мицубиши Лансър Ево 9) имаше преднина от 17 точки.

След забавяне на доставката на резервните части, механиците на Дунев Рейсинг бяха принудени да работят буквално до последния момент, за да може Румен да застане на старта на тренировките. След безсънна нощ петък срещу събота преди тренировките, колата бе сглобена.

По време на първата тренировка, двигателят на Мицубишито прекъсваше и нямаше мощност, което не позволи на Дунев да завърти и една бърза обиколка и да даде време. По време на паузата между квалификациите, след спешен ремонт проблема с прекъсването на двигателя бе отстранен и Румен застана на старта на втората квалификация.

Във втората тренировка проблемите с липсата на мощност продължиха, и въпреки усилията на механиците не можаха да бъдат отстранени. По този начин Дунев не можа да покрие изкскваните от правилника 115% от времето на първия. Проблемите в турбото и диференциалите бяха твърде големи и невъзможни за отстраняване навреме и въпреки, че спортните комисари допуснаха Румен на стартовата решетка за следващия ден, той предпочете достойно да се оттегли от надпреварата и спазвайки правилника, не застана на старт в неделното състезание.

Така, пилотът на Дунев Рейсинг бе принуден да се примири с вице-шампионските титли в група „Макси” и в клас „Е-макс”

Коментарите са забранени

Заявка за ремонт