Карък в Търново и за Бенчев

Втора победа за Бенчев
януари 11, 2013
Трета победа за Бенчев
януари 11, 2013

Седмица след втората победа в кариерата си, на трасето на  писта „Дракон“, Калин Бенчев застана на старта състезанието във Велико Търново – пети кръг от шампионата на затворен маршрут за 2012г. Въпреки краткото време, механиците на STI.bg успяха да ревизират напълно двигателя на колата и да я подготвят за оставащите стартове от шампионата.

По време на първата тренировка повреда в диференциалите и скъсана полуоска, станаха причина Бенчев да не успее да даде  максимума от себе си и колата. Постижението му го нареждаше трети в клас Х/4. По време на почивката между тренировките, механиците на тима успяха да подменят скъсанат полуоска, но повредата в диференциалите щеше да отнеме повече време и пилотът на Дунев Рейсинг реши да стартира във втората квалификация само на задно предаване. Въпреки липсата на четири задвижващи колела, във втората тренировка Калин успя да регистрира постижение с цели 6 секунди на обиколка по-добро отколкото в първата. Както сподели по-късно самия пилот, това постижение е станало с цената на поемане на повече от нормалните рискове. Постижението му от 1:26.486 мин. Му отреди петото място на стартовата решетка и първо измежду преките конкуренти в клас Х/4. Механиците на STI.bg работиха до късно през нощта на съботния ден, за да могат да отстранят проблема с диференциалите и Калин да може да стартира с четири задвижващи колела в неделното състезание.

В самото състезание Бенчев стартира много добре и успя да запази позицията си. В първия завой обаче бе ударен от Ивайло Христов (ВАЗ 2105, Х/4) и парче от задния ляв калник на Субаруто се откачи. Въпреки удара, Калин започна да трупа уверено преднина пред конкурентите си в класа, но съдийте на старт-финалната права счетоха, че откачения елемент от калника е опасен и показаха на пилота флаг, че трябва да влезе в бокса за отстраняване на повредата. По време на принудителния престой в бокса за отстраняване на въпросното парче от калника Бенчев бе задминат от Атанас Божилов (Тойота Селика, Х/4). На излизане от бокса, лошия късмет на Бенчев в това състезание отново се прояви – Субаруто скъса полуоска. Останал на три полуоски (задвижващи колела бел.ред.) пилота спонсориран от Хаволайн, не върна газта, а се втурна да преследва лидера в групата. След три обиколки успя да го настигне и с майсторска маневра с късно спиране да го изпревари на обратния завой при боксовете. За съжаление, лошия късмет на Калин не свърши до тук. След като бе поел отново лидерството в клас Х/4, в деветата обиколка на интензивното спиране за обратния завой в западната част на пистата, скъсана предна лява джанта запрати Субаруто в мантинелата, слагайки край на състезанието за Бенчев. Както по-късно сподели самия пилот: „На интензивното спиране за обратния завой обратния завой в посока София, предна лява джанта се счупи, правейки колата неконтролируема. Изведнъж се оказах без възможност нито да завия, нито да спра. Погледнах, че пред мен вариантите бяха да се ударя или в неотстранените все още от предишните серии от трасето две коли на колеги-съзтезатели  или мантинелата – избрах мантинелата и удара беше доста сериозен – колата отпред е унищожена, а аз изпитвам болки в левия крак“.

Този недобър за пилота на Дунев Рейсинг завършек на състзанието във Велико Търново, позволи на лидера във временното годишно класиране в клас Х/4 – Петър Петров (Ланча Делта Интеграле) да увеличи още перднината си.

Коментарите са забранени

Заявка за ремонт